Γαλλικά • Γερμανικά
H εκμάθηση της δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για το μέλλον
Η ηλικία 10-12 ετών θεωρείται, σύμφωνα με τους ειδικούς, η πιο κατάλληλη ηλικία για το ξεκίνημα της 2ης ξένης γλώσσας, ώστε να πετύχουμε αβίαστη και χωρίς κόπο μάθηση.
Ο βασικός κύκλος σπουδών ολοκληρώνεται σε 4 χρόνια και οδηγεί στο πρώτο αναγνωρισμένο πτυχίο επιπέδου Β1.
Πτυχία
Γαλλικά
Επίπεδο φοίτησης | Δίπλωμα | Εξεταστικός φορέας | Επίπεδο Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου |
---|---|---|---|
A classe | |||
B classe | Delf A1 | IFA | A1 |
C classe | Delf A2 | IFA | A2 |
D classe | Delf B1 | IFA | B1 |
E classe | Delf B2 | IFA | B2 |
Sorbonne 1 classe | Sorbonne 1 | IFA | C1 |
Sorbonne 2 classe | Sorbonne 2 | IFA | C2 |
Γερμανικά
Επίπεδο φοίτησης | Δίπλωμα | Εξεταστικός Φορέας | Επίπεδο Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου |
---|---|---|---|
klasse A | |||
klasse B | Goethe-Zertifikat A1 | Goethe Institut | A1 |
klasse C | Goethe-Zertifikat A2 | Goethe Institut | A2 |
klasse D | Goethe-Zertifikat B1 | Goethe Institut | B1 |
klasse E | Goethe-Zertifikat B2 | Goethe Institut | B2 |
klasse C1 | Goethe-Zertifikat C1 | Goethe Institut | C1 |
klasse C2 | Goethe-Zertifikat C2 | Goethe Institut | C2 |
Επεξήγηση των επιπέδων του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου | ||
---|---|---|
Αρχάριος Χρήστης | Α1 | Μπορεί να κατανοεί και να χρησιμοποιεί οικείες και καθημερινές εκφράσεις και να διατυπώνει με απλό τρόπο συγκεκριμένες ανάγκες του.
Μπορεί να αυτοσυστήνεται ή να συστήνει άλλο πρόσωπο, να θέτει προσωπικές ερωτήσεις σε κάποιον (π.χ., για τον τόπο κατοικίας του, τις σχέσεις του, πράγματα που του ανήκουν) και να απαντά σε ανάλογες ερωτήσεις. Μπορεί να επικοινωνεί με απλά λόγια, αν ο συνομιλητής του μιλά αργά και καθαρά και δείχνει συνεργάσιμος. |
Αρχάριος Χρήστης | Α2 | Μπορεί να κατανοεί μεμονωμένες λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά για καθημερινά και οικεία θέματα (π.χ., απλές ατομικές και οικογενειακές πληροφορίες, αγορές, στενό περιβάλλον, εργασία).
Μπορεί να επικοινωνεί κατά τη διεκπεραίωση απλών και συνηθισμένων εργασιών που απαιτούν μόνο μια απλή ανταλλαγή πληροφοριών σε θέματα οικεία και καθημερινά. Μπορεί να περιγράφει με απλά λόγια την κατάρτισή του και το στενό του περιβάλλον και να αναφέρεται σε θέματα που αφορούν στις άμεσες ανάγκες του. |
Ανεξάρτητος Χρήστης | Β1 | Μπορεί να κατανοεί τα σημαντικά σημεία θεμάτων οικείων σχετικά με την εργασία, το σχολείο, την αναψυχή, κτλ, όταν ο ομιλητής χρησιμοποιεί με σαφήνεια την καθιερωμένη γλώσσα.
Μπορεί να τα καταφέρει στις περισσότερες καταστάσεις που θα συναντήσει σε ένα ταξίδι σε περιοχή όπου ομιλείται η γλώσσα-στόχος. Μπορεί να εκφέρει ένα λόγο απλό και συγκροτημένο σε θέματα οικεία και σε θέματα του ενδιαφέροντός του. Μπορεί να διηγηθεί ένα γεγονός, μια εμπειρία ή ένα όνειρο, να περιγράψει μια προσδοκία ή ένα στόχο και να παραθέσει με συντομία τους λόγους ή τις διευκρινίσεις ενός σχεδίου ή μιας ιδέας. |
Ανεξάρτητος Χρήστης | Β2 | Μπορεί να κατανοεί τα σημαντικά σημεία θεμάτων οικείων σχετικά με την εργασία, το σχολείο, την αναψυχή, κτλ, όταν ο ομιλητής χρησιμοποιεί με σαφήνεια την καθιερωμένη γλώσσα.
Μπορεί να τα καταφέρει στις περισσότερες καταστάσεις που θα συναντήσει σε ένα ταξίδι σε περιοχή όπου ομιλείται η γλώσσα-στόχος. Μπορεί να εκφέρει ένα λόγο απλό και συγκροτημένο σε θέματα οικεία και σε θέματα του ενδιαφέροντός του. Μπορεί να διηγηθεί ένα γεγονός, μια εμπειρία ή ένα όνειρο, να περιγράψει μια προσδοκία ή ένα στόχο και να παραθέσει με συντομία τους λόγους ή τις διευκρινίσεις ενός σχεδίου ή μιας ιδέας. |
Αυτάρκης Χρήστης | C1 | Μπορεί να κατανοεί μια μεγάλη ποικιλία μακροσκελών και απαιτητικών κειμένων, καθώς και των έμμεσων νοημάτων τους.
Μπορεί να εκφράζεται αυθόρμητα και άνετα, δίχως να δίνει την εντύπωση ότι ψάχνει να βρει τις λέξεις. Μπορεί να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο αποτελεσματικό και ευέλικτο στην κοινωνική, επαγγελματική ή ακαδημαϊκή του ζωή. Μπορεί να εκφράζεται για πολύπλοκα θέματα με τρόπο άνετο και λόγο ορθά δομημένο, πράγμα που φανερώνει ότι ο χρήστης έχει τον έλεγχο των εργαλείων οργάνωσης, εκφοράς και συνοχής του λόγου του. |
Αυτάρκης Χρήστης | C2 | Μπορεί να κατανοεί, δίχως προσπάθεια, σχεδόν ό,τι διαβάζει ή ακούει.
Μπορεί να αναμεταδίδει γεγονότα και επιχειρήματα διάφορων γραπτών και προφορικών πηγών, συνοψίζοντάς τα με τρόπο συγκροτημένο. Μπορεί να εκφράζεται αυθόρμητα, άνετα και με ακρίβεια και να χειρίζεται τις λεπτές νοηματικές αποχρώσεις, όταν αναφέρεται σε πολύπλοκα θέματα. |